Marka Lipton Ice Tea, należąca do koncernu PepsiCo, wystartowała z nową aplikacją na profilu Facebook.com – Lipton Ice Tea Dance Academy. Jej użytkownicy będą mogli nauczyć się kroków tanecznych do przeboju „The Safety Dance” brytyjskiej grupy The Feeling, znanego ze spotów reklamowych marki z udziałem jej ambasadora, aktora Hugh Jackmana. Instruktorem tańca będzie Natalia Wojdak, twarz letniej kampanii Lipton Ice Tea, finalistka drugiej edycji programu „You Can Dance – Po Prostu Tańcz!”. Na najlepszych tancerzy czekają atrakcyjne nagrody.

Działania na profilu marki (Facebook.com/LiptonIceTeapl) rozpoczęły się 14 września
i potrwają cztery tygodnie. Pierwszym etapem aktywności jest materiał wideo, w którym Natalia Wojdak zaprasza użytkowników Facebooka do wirtualnej nauki tańca. Następnie uruchomiona zostanie aplikacja, w której zadaniem użytkowników będzie odtańczenie przy pomocy awatara układu tanecznego, zaprezentowanego przez Natalię Wojdak.

Akcja nie tylko nawiązuje do filozofii Lipton Ice Tea, wyrażanej w idei „Drink Positive”, ale jest także przykładem niestandardowego podejścia marki do komunikacji z fanami, opartej na pozytywnym i radosnym przekazie oraz wykorzystującej nowoczesne elementy multimedialne.

Aplikacji towarzyszy konkurs, który został podzielony na cztery etapy – w każdym z nich można wygrać atrakcyjne nagrody. Najlepsi tancerze mogą otrzymać okulary Ray Ban
i foremki do lodu Ice Ice Baby. Nagrodą główną (dla zwycięzcy czterech etapów) jest natomiast parasolka zmieniająca kolor pod wpływem deszczu.

Aplikację przygotowała agencja interaktywna DigitalOne, która odpowiada za komunikację marki Lipton Ice Tea w internecie (przygotowała m.in. strategię wprowadzenia marki do sieci w 2010 roku oraz szereg narzędzi wspierających ten launch, w tym projekt strony internetowej oraz kompleksowe działania na profilu marki na portalu Facebook.com).

Aplikacja na Facebooka to kolejny etap działań przeprowadzonych tego lata przez markę Lipton Ice Tea. Przez całe wakacje realizowany był ogólnopolski sampling – w nadmorskich miejscowościach oraz w Warszawie i aglomeracji śląskiej rozdano łącznie około 400 000 sztuk mrożonej herbaty. Akcja utrzymana była w tanecznym, energetycznym klimacie. Samplingowi towarzyszyła seria warsztatów tanecznych prowadzonych przez Natalię Wojdak w warszawskim Porcie Wisła oraz na nadbałtyckich plażach.

Dodaj komentarz